Promlčení dluhu: Co to znamená a kdy na něj máte nárok?

Promlčení dluhu: Co to znamená a kdy na něj máte nárok?

Promlčení dluhu: Co to znamená a kdy na něj máte nárok?

Mnoho lidí se domnívá, že pokud se na dluh dostatečně dlouho zapomene, dojde k jeho promlčení a přestane existovat. Dluhy však nikdy nezmizí samy od sebe. Pokud se chcete jejich placení opravdu vyhnout, je nutné splnit určité podmínky. V tomto článku si vysvětlíme, jak promlčení dluhu funguje, co je k tomu potřeba a na co si dát pozor, abyste mohli tuto možnost využít.

Co je promlčení pohledávky?

Promlčení pohledávky je právní institut, který chrání dlužníka před tím, aby po něm věřitel nemohl neomezeně dlouho soudně vymáhat splnění povinnosti, jako je zaplacení dluhu, dodání zboží nebo poskytnutí služby.

Funguje tak, že po uplynutí určité doby (obvykle tří let) už věřitel nemůže svou pohledávku vymáhat právní cestou. To neznamená, že přestane existovat – jen se stane nevynutitelnou a je na dlužníkovi, zda svůj závazek splní. Promlčení tedy nezruší samotnou pohledávku, ale znemožní věřiteli její vymáhání právními prostředky. Nárok na promlčení pohledávky nevzniká automaticky, dlužník ho musí aktivně uplatnit, pokud se věřitel pokusí pohledávku vymáhat.

Promlčecí lhůta pohledávky je klíčová

K promlčení dochází po uplynutí zákonné lhůty, během níž má věřitel možnost vymáhat svůj nárok. Pokud tuto lhůtu nevyužije, dlužník může uplatnit promlčení a věřitel ztrácí možnost dluh soudně vymáhat.

V České republice platí pro většinu pohledávek obecná promlčecí lhůta tři roky. Tato lhůta začíná běžet ode dne, kdy mohl věřitel poprvé požadovat splnění dluhu, například od jeho splatnosti.

Ne vždy však dojde k promlčení dluhu po třech letech. Kromě obecné promlčecí lhůty totiž existují také situace, kdy zákon stanoví zvláštní promlčecí lhůty, které jsou delší nebo kratší v závislosti na povaze konkrétní pohledávky. Na práva zapsaná ve veřejných seznamech (vlastnické právo zapsané v katastru nemovitostí) nebo práva přiznaná pravomocným rozhodnutím soudu se například vztahuje promlčecí lhůta deset let.

Občanský zákoník (§ 630 zákona č. 89/2012 Sb.) také říká, že „strany si mohou ujednat kratší nebo delší promlčecí lhůtu počítanou ode dne, kdy právo mohlo být uplatněno poprvé, než jakou stanoví zákon, nejméně však v trvání jednoho roku a nejdéle v trvání patnácti let“. Tato promlčecí lhůta pohledávky ale nesmí znevýhodňovat slabší stranu, jinak se považuje za neplatnou.

Řešíte náročnou finanční situaci? Přečtěte si náš článek: Cesta z dluhů: Kroky pro zvládnutí dluhů bez insolvence.

Uznání dluhu promlčení zkomplikuje

Promlčecí lhůta pohledávky se v některých případech může přerušit nebo pozastavit. Jednou z těchto situací je uznání dluhu, kdy dlužník výslovně (nebo konkludentně, tedy svým jednáním) potvrdí věřiteli, že daný dluh existuje a že ho uznává jako závazek, který má splnit.

V praxi tedy může jít například o písemné prohlášení, že dluh existuje, nebo o chování dlužníka, kterým potvrdí, že dluh uznává – částečně zaplatí dluh nebo sjedná splátkový kalendář. Takovéto uznání dluhu promlčení výrazně ovlivní. Nejenže se přeruší dosavadní promlčecí lhůta a začne běžet znova od začátku, ale navíc se nová lhůta může prodloužit na deset let místo původních tří.

Zajímá vás, za jakých podmínek se nová promlčecí lhůta může prodloužit na deset let? Zjistěte to v našem článku: Právní síla uznání dluhu!

Podobná situace může nastat také v případě, kdy věřitel podá na dlužníka žalobu a soud vydá rozhodnutí, ve kterém dluh uzná. Pak začíná běžet nová promlčecí lhůta, která je podle zákona deset let a počítá od okamžiku, kdy soudní rozhodnutí nabylo právní moci.

Dlužník musí vznést námitku promlčení

Samotné uplynutí zákonné lhůty však k promlčení nestačí. Jestliže věřitel podá návrh na vymáhání pohledávky po jejím uplynutí, dlužník musí u soudu vznést tzv. námitku promlčení. Soud totiž k promlčení nepřihlíží z vlastní iniciativy a dlužníka na tuto možnost neupozorní. V případě, že dlužník námitku promlčení aktivně neuplatní, může soud rozhodnout, že dluh musí splatit, i když promlčecí lhůta již uplynula.

Dlužník si tedy musí sám hlídat, zda už uplynula doba promlčení dluhu. Když neví, že dluh je promlčen, a splatí ho, už nemůže požadovat vrácení zaplacené částky zpět – jedná se o dobrovolné splnění promlčeného dluhu.

Shrnuto a podtrženo: Jak funguje promlčení pohledávky?

Promlčecí lhůta pohledávky se začíná počítat od okamžiku, kdy mohl věřitel poprvé uplatnit své právo (například ode dne splatnosti dluhu).

Pokud věřitel podá na dlužníka žalobu, než tato lhůta uplyne a soud rozhodne ve prospěch věřitele, přeruší se původní promlčecí lhůta a začne běžet nová. Ta je podle zákona 10 let a počítá se od chvíle, kdy soudní rozhodnutí nabylo právní moci.

K přerušení promlčecí lhůty dojde také v případě, kdy dlužník dluh uzná. Když se tak stane písemně, délka nové lhůty bude 10 let, pokud k uznání dojde jinak (například částečnou úhradou dluhu nebo sjednáním splátkového kalendáře), bude nová lhůta 3 roky.

Jestliže promlčecí lhůta uplyne a věřitel se rozhodne dluh vymáhat, dlužník má právo u soudu vznést námitku promlčení. V takovém případě soud dluh nemusí přiznat. Naopak, pokud dlužník námitku nevyužije, soud může pohledávku uznat i po uplynutí promlčecí lhůty.

Prekluze vs. promlčení

Následkem prekluze dochází k zániku práva. Přestává existovat, takže po uplynutí prekluzivní lhůty už právo nelze vůbec uplatnit. Po promlčení právo nezaniká, ale je určitým způsobem oslabené. Po uplynutí promlčecí lhůty už ho nelze vymáhat u soudu, pokud druhá strana vznesla námitku promlčení.

promlceni dluhu

Specifické případy

Problematika promlčení pohledávky bohužel není vůbec jednoduchá. Už víte, že zákonná lhůta se v různých situacích může lišit, a chápete, jak uznání dluhu promlčení zkomplikuje. Aby toho nebylo málo, existují další specifické případy, kdy promlčení pohledávky probíhá trochu jinak, než bylo popsáno výše.

Promlčení dluhu na zdravotním pojištění

Zdravotní pojišťovny si své pohledávky velmi pečlivě hlídají a zákon je jim v této oblasti nakloněn více než některým jiným institucím. Jejich právo předepsat vám dlužné pojistné se totiž promlčuje až za 10 let od jeho splatnosti. Pokud navíc zdravotní pojišťovna během této doby provede nějaké kroky směřující ke zjištění výše pojistného nebo jeho vyměření, začne běžet nová desetiletá promlčecí lhůta ode dne, kdy se o tomto úkonu plátce dozvěděl.

Když vám pojišťovna dlužné pojistné předepíše, právo vymáhat toto pojistné se promlčuje ve lhůtě 10 let od právní moci platebního výměru. Vzhledem k těmto dlouhým lhůtám se rozhodně nevyplatí spoléhat na to, že z dluhu k pojišťovně se nějakým způsobem vyvléknete.

Jak tedy dluhy na pojistném řešit? Uveďme si jako příklad VZP, největší zdravotní pojišťovnu v České republice s více než 6 miliony klientů. Vzhledem k tomu, že promlčení dluhu u VZP je téměř nemožné, stejně jako u všech ostatních pojišťoven, je potřeba jít do akce. Dokonce i samotná pojišťovna na svém webu uvádí, že nejhorší možný postup je „dělat mrtvého brouka“.

Naopak doporučují co nejdříve kontaktovat nejbližší pobočku VZP ČR dle místa trvalého bydliště, popř. dle místa/sídla podnikání a zjistit si o dluhu všechny detaily. Čím dříve vše začnete řešit, tím lépe. Dokud nemáte pojistné zcela uhrazeno, stále vám totiž nabíhají sankce v podobě penále. Nejlepší proto je požádat o prominutí nebo snížení penále a pokusit se získat potřebné finanční prostředky na okamžité zaplacení dluhu.

Jednou z možností je využití služeb, jako je Cash4Car.cz. Ta umožňuje získat hotovost prostřednictvím dočasného prodeje vašeho automobilu s možností odkoupit ho zpět za stejnou cenu, kdykoli budete připraveni. Kromě toho můžete zvážit i jiné alternativy, jako jsou spotřebitelské úvěry nebo nebankovní půjčky, které však často vyžadují doložení příjmu či jiná potvrzení.

cash4car

Promlčení dluhu na sociálním pojištění

Promlčení dluhu na sociálním pojištění funguje v podstatě totožně jako promlčení dluhu u VZP nebo kterékoliv jiné zdravotní pojišťovny. Právo předepsat dlužné pojistné se promlčuje za 10 let ode dne splatnosti pojistného, právo vymáhat dlužné pojistné se promlčuje za 10 let od právní moci platebního výměru, kterým bylo pojistné vyměřeno. Tyto promlčecí lhůty také mohou být přerušeny úkony ČSSZ směřujícími k vymáhání pohledávky, což činí promlčení dluhu na sociálním pojištění téměř nemožným.

Promlčení zástavního práva

Zástavní právo je způsob, jak si věřitel zajistí splnění dluhu – může se vztahovat například na auto – půjčíte si peníze a jako zajištění nabídnete svůj vůz. Pokud dluh nesplatíte, věřitel může auto prodat, aby pokryl dlužnou částku.

Aby mohlo dojít k promlčení zástavního práva (přesněji práva zástavního věřitele na uspokojení zástavní pohledávky ze zástavy), nejprve musí dojít k promlčení samotného dluhu. Promlčení začíná běžet ode dne, kdy mohlo být právo vykonáno poprvé. U zástavního práva je většinou promlčecí lhůta 3 roky, ale pokud je zapsáno ve veřejném seznamu (např. v katastru nemovitostí), platí desetiletá promlčecí lhůta. Po promlčení už věřitel nemůže využít zástavu k uspokojení dluhu, i když zástavní právo formálně zůstává zapsáno.

Promlčení exekuce

Exekuci je možné zahájit pouze na základě rozhodnutí soudu, který uzná dluh. Tím dojde k přerušení původní doby promlčení dluhu a začne běžet nová, stanovená zákonem na 10 let. Během této doby má věřitel možnost přistoupit k exekuci. Pokud však desetiletá lhůta uplyne a věřitel exekuci zahájí až poté, máte možnost u soudu vznést námitku promlčení, na jejímž základě může být exekuce zamítnuta.

Jakmile je exekuce pravomocně zahájena, promlčecí lhůta se staví (promlčecí lhůta exekuce, která aktivně trvá, neběží). Nezáleží tedy na tom, jak dlouho trvá exekuce, protože během jejího průběhu nemůže dojít k promlčení. Ani exekuce stará 10 let nemůže být promlčena, pokud stále běží.

Jedinou možností je zastavení exekuce pro nemajetnost – promlčení pak může nastat po uplynutí 10 let od uznání dluhu nebo od nabytí právní moci rozhodnutí soudu či jiného orgánu. Pokud by se vám exekutor po této době znova ozval, můžete využít námitku promlčení. Bez zastavení exekuce promlčení pohledávky možné není.

Promlčení pohledávky rozhodně není zázračným lékem na všechny finanční potíže. Nedokáže vám pomoci k zastavení exekuce po 10 letech, pokud proces aktivně běží, ani k vymazání dluhů u pojišťoven. Klíčem je postavit se situaci čelem, aktivně řešit své závazky a snažit se je splácet. Pokud hledáte rychlé a bezpečné řešení, které vám umožní získat finanční prostředky bez doložení příjmů, vsaďte na dočasný výkup vozidla. Peníze získáte již do 24 hodin, a navíc si můžete sami zvolit, zda své vozidlo budete i nadále využívat, nebo jej necháte bezpečně zaparkované u nás.

buy-a-car

Získejte peníze ihned a s autem jezděte dál. Budeme vás kontaktovat do 30 minut.

woman-with-car

CASH4CAR

Jsme česká společnost působící na EU trhu, která se zabývá dočasným výkupem osobních vozidel všech typů a značek s jejich pozdějším zpětným odkupem původními majiteli.

S více než 6 400 zákazníky na trhu EU se řadíme mezi nejvýznamnější poskytovatele těchto služeb v ČR.

Přehled ochrany osobních údajů

Ochrana osobních údajů

Car Service Partner s.r.o. a Car Service Group CZ, s.r.o. (dále také souhrnně „Cash4Car“) jsou společnosti zabývající se nákupem, prodejem a pronájmem vozidel v ČR, na Slovensku a v Polsku. Při své činnosti, zejména při přípravě smluvní dokumentace, zpracovávají Vámi poskytnuté osobní údaje, tedy informace, které se Vás týkají a lze je přímo či nepřímo použít k Vaší identifikaci.

Cash4Car bere ochranu těchto údajů jako důležitou součást své činnosti a shromažďuje je a zpracovává vždy v souladu s platnými právními předpisy, zejména s obecným Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (dále jen „GDPR“) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění.

Cash4Car plně respektuje soukromí svých klientů a jejich právo volby. Z tohoto důvodu můžete níže nalézt informaci o tom, jaká data a z jakých důvodů Cash4Car zpracovává, jakým způsobem data chrání, jaká jsou Vaše práva s tím spojená, včetně informací o tom, co můžete dělat, pokud k tomu procesu máte výhrady nebo dotazy.

Totožnost a kontaktní údaje správce (tj. toho, kdo Vaše osobní údaje bude zpracovávat):

Pro činnosti spojené s prodejem luxusních aut a leasingem

Car Service Group CZ, s.r.o.
Sídlo: Na poříčí 1071/17, Nové Město, 110 00 Praha 1
IČO: 04538749
Tel.: 800 870 884
E-mail: info@cash4car.cz

Pro činnosti spojené se zástavou vozidel

Car Service Partner s.r.o.
Sídlo: Na poříčí 1071/17, Nové Město, 110 00 Praha 1
IČO: 06143911
Tel.: 800 870 884
E-mail: info@cash4car.cz

Jaké osobní údaje shromažďujeme a zpracováváme?
Osobní údaje, které nám sami poskytnete:
  • za účelem realizace obchodu / služby:
    • o identifikační údaje: titul, jméno, příjmení, datum narození, případně číslo průkazu totožnosti nebo IČO;
    • o kontaktní údaje: adresa trvalého pobytu, doručovací nebo jiná kontaktní adresa, telefonní číslo, e-mailová adresa;
  • za účelem zaslání nezávazné žádosti / poptávky prostřednictvím našeho webu:
    • jméno, příjmení, telefonní číslo a e-mailová adresa
  • Osobní údaje, které zpracováváme automaticky:
    • IP adresu - Pokaždé když vstoupíte na jakoukoliv internetovou stránku, začne si váš počítač posílat informace a data s počítačem (serverem), na kterém je daná stránka umístěna. Tak jako my lidé potřebujeme pro posílání dopisů své adresy a směrovací čísla, potřebují je i počítače. Každý z nich, i ten váš, má svou IP adresu, pomocí které mu mohou jiné počítače v síti internet poslat data.
      IP adresa vypadá např. takto: 192.168.45.12
      Nejde tedy o skutečnou adresu vašeho domu nebo bytu, ale jen o číslo, pomocí kterého se počítače při vzájemné komunikaci poznají, a bez něhož by internet nefungoval.
      I když my z této IP adresy o vás mnoho nepoznáme, rozhodly již dříve soudy, že je třeba na tento údaj pohlížet jako na osobní. Je to proto, že ve spojení s jinými daty by soudy nebo policie či jiné orgány státní moci mohly z IP adresy adresu vašeho domu nebo bytu odvodit.
      Je důležité si uvědomit, že téměř každá internetová stránka je dnes složená z mnoha menších částí, podobně jako je obrázek puzzle složen z mnoha dílků. Každá z těchto částí může být zpracovávána jiným počítačem (serverem). Při jedné návštěvě jedné stránky tak vaši IP adresu může obdržet mnoho různých počítačů na mnoha různých místech světa.
      V případě našich klientů se stránka může skládat z vlastního obsahu, např. nabídky služeb, formulářů atd. dále z článků, videa a z reklamních ploch. Vstoupíte-li na takovou stránku, uvidí IP adresu vašeho počítače nejen klient, ale i my.
      Tam, kde to není nutné, se snažíme neuchovávat celou IP adresu. Např. tak, že zahodíme poslední číslo této adresy. Tím se znemožní jakékoliv spojení dat s vaším počítačem. Je to podobné jako odstranění posledního čísla z adresy domu nebo PSČ. Případná zásilka by byla i tak doručena do správného města, ale ne do správného domu.
      Ne vždy je to však možné. V některých případech, například k nalezení internetového škůdce nebo podvodníka, potřebujeme úplnou IP adresu.
      V případech, kdy zpracováváme úplnou IP adresu, se k této IP adrese a všem datům s ní spojeným chováme jako k osobním datům.
      Předávání IP adres nemůžete zabránit, protože je vyžadováno pro fungování internetu jako takového. Pokud chcete, můžete ale svou skutečnou IP adresu skrýt pomocí specializovaných služeb. I tyto služby však vaší skutečnou IP adresu uvidí.
  • Jedinečný identifikátor čtenáře webové stránky (cash4car.cz):
    • Kdykoli váš prohlížeč internetových stránek komunikuje v síti WWW s jinými počítači, mohou si tyto počítače do vašeho počítače uložit krátké informace.Lze si pomocí nich například zapamatovat, že už jste přihlášeni a nemusíte proto stále dokola vyplňovat přihlašovací údaje. Lze si pomocí nich uchovat vaše preference barev, pozadí, a podobných osobních nastavení. CSP si takto ukládá váš jedinečný identifikátor. K čemu jej potřebujeme my i vy se dočtete dále.
      Tento identifikátor vypadá nějak takto: BBID-12345678901234567 Nepoznáme z něj tedy, jak se jmenujete, kde bydlíte, ale poznáme z něj například, že už jsme takový identifikátor někde na nějakých stránkách viděli.
      Přečtěte si prosím, jak používáme tento identifikátor. Jsme přesvědčeni, že zjistíte, že je užitečný také pro vás.
      Váš unikátní identifikátor můžete kdykoli změnit. Tím navždy odpojíte jakákoliv data, která o vás máme uložena, od své osoby a svého počítače. To je totéž, jako bychom o vás v tom okamžiku vše zapomněli.
      I když je jen velmi teoreticky možné spojit tento identifikátor s Vámi jako fyzickou osobou, chováme se ke všem datům, která jej obsahují, jako k datům osobním.
      Oba tyto typy osobních údajů zpracováváme z důvodu oprávněného zájmu za účelem:

      • Bezpečnosti - Ne všichni přistupují na naše webové stránky s dobrými úmysly. Proto uchováváme informace o přístupech na ně, abychom byli schopni zabránit různým druhům útoků. Důležité pro nás je také chránit další data, která zpracováváme. Uchováváme si data jako jsou počty a četnost přístupů z konkrétního počítače, prohlížeče apod. Tyto informace jsou uchovávány po dobu 3 měsíců. Více informací naleznete zde: https://privacy.google.com/businesses/processorterms/
      • Vylepšování naší webové stránky - Jako pro každou společnost je i pro nás důležité vědět, zda jsou naše webové stránky přehledné, snadno použitelné a zda pomáhají získávat nové zákazníky. Z tohoto důvodu uchováváme informace o průchodu čtenáře našimi stránkami – o tom kudy na ně vstoupil, kdy a za jak dlouho odešel apod. Tyto informace jsou uchovávány po dobu 3 měsíců. Více informací naleznete zde: https://privacy.google.com/businesses/processorterms/
Na základě jakého oprávnění a k jakým účelům zpracováváme osobní údaje?

Právním důvodem pro zpracování osobních údajů je:

  • Plnění smlouvy mezi Vámi a správcem osobních údajů, tj. námi
  • Oprávněný zájem správce pro potřeby přímého marketingu, tedy zejména zasílání obchodních sdělení a newsletterů
  • Oprávněný zájem pro potřeby zajištění bezpečnosti dat, zejména předcházení a identifikace podvodného jednání.
Účelem zpracování osobních údajů je:

Řádné vyřízení Vaší objednávky a výkon práv a povinností plynoucích ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem

  • Zajištění bezpečnosti dat
  • Zasílání obchodních sdělení či uskutečňování jiných marketingových aktivit

Pokud si nepřejete dostávat obchodní sdělení či být jinak dotčeni našimi marketingovými aktivitami, můžete se na nás kdykoli obrátit prostřednictvím kontaktních údajů uvedených
výše.

Jak dlouho budeme Vaše osobní údaje zpracovávat?

Osobní údaje budeme zpracovávat pouze po dobu nezbytně nutnou k naplnění výše uvedených účelů. V prvé řadě tedy po dobu trvání smluvního vztahu, dále osobní údaje zpracováváme jen v nezbytně nutném rozsahu pro naplnění zákonných povinností.

Komu osobní údaje předáváme?
  • Pojistnému makléři a pojišťovnám – sjednávání pojištění vozidel
  • Externím partnerům pro správu pohledávek – v případě neplnění smluvního vztahu
  • Poskytovateli vybraných IT služeb
  • Orgánům veřejné správy na základě příslušných právních předpisů

Osobní údaje předáváme pouze zpracovatelům, kteří garantují vhodné záruky, náležité zajištění ochrany osobních údajů a při zpracování dodržují veškeré platné právní předpisy.

Jakým způsobem jsou Vaše osobní údaje zabezpečeny?

S Vašimi osobními údaji nakládáme vždy odpovědně a v souladu s platnými právními předpisy. Přijali jsme a udržujeme taková technická a organizační opatření, která zajišťují zamezení neoprávněného nebo nahodilého přístupu k osobním údajům, jejich změny, zničení či ztráty, neoprávněných přenosů, jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i jiného zneužití osobních údajů.

Jaká jsou Vaše práva v souvislosti s ochranou osobních údajů?

Ve vztahu k ochraně osobních údajů máte následující práva:

  • Právo na přístup k osobním údajům
    • Máte právo vědět, jaké údaje o Vás zpracováváme, pro jaké účely, po jakou dobu, komu tyto údaje předáváme a jaká máte další práva související se zpracováním Vašich osobních údajů. Veškeré tyto informace byste měli nalézt v tomto dokumentu. Nebudete-li si jistí, můžete nás požádat o informaci, zda osobní údaje, které se Vás týkají, námi jsou či nejsou zpracovávány, a případně požádat o přístup k těmto osobním údajům.
  • Právo opravu osobních údajů
    • Pokud zjistíte, že osobní údaje, které o Vás zpracováváme, jsou nepřesné nebo neúplné, máte právo na to, abychom údaje bez zbytečného odkladu opravili nebo doplnili.
  • Právo na výmaz osobních údajů
    • V některých případech máte právo na to, abychom Vaše osobní údaje vymazali.
      Jde o situace, kdy:

      • Vaše osobní údaje již nepotřebujeme pro účely, pro které jsme je zpracovávali;
      • odvoláte souhlas se zpracováním osobních údajů, k jejichž zpracování je Váš souhlas nezbytný a zároveň neexistuje jiný právní důvod, proč tyto údaje nadále zpracovávat;
      • využijete svého práva vznést námitku proti zpracování (viz níže Právo vznést námitku proti zpracování) a v rámci tohoto práva vyjde najevo, že v dané situaci převažuje Váš zájem nad naším oprávněným zájmem pro zpracování osobních údajů;
      • domníváte se, že osobní údaje jsou námi zpracovány protiprávně. Vezměte, prosím, na vědomí, že toto právo se neuplatní, je-li zpracování dotčených osobních údajů nezbytné pro splnění naší právní povinnosti či určení, výkon nebo obhajobu našich právních nároků.
      • Právo na omezení zpracování - V některých případech máte možnost požadovat omezení zpracování, a to popíráte-li přesnost Vašich osobních údajů; domníváte se, že Vaše osobní údaje jsou zpracovávány protiprávně; Vaše osobní údaje již nejsou potřebné pro stanovené účely zpracování, ale Vy je potřebujete pro určení, výkon nebo obhajobu vašich právních nároků; nebo pokud jste vznesli námitku proti zpracování (viz níže Právo vznést námitku proti zpracování). Dojde-li k omezení zpracování Vašich osobních údajů, budou tyto moct být zpracovávány pouze s Vaším souhlasem (s výjimkou jejich uložení či zálohy).
      • Právo na přenositelnost údajů - Máte právo požádat nás o přenos svých osobních údajů, které jste nám sami poskytli. Toto právo se uplatní pouze vůči těm osobním údajům, které zpracováváme automatizovaně. Vaše osobní údaje vám poskytneme ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu.
      • Právo vznést námitku proti zpracování - Některé osobní údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu (viz výše „Na základě jakého oprávnění a k jakým účelům zpracováváme osobní údaje?“), proti takovému zpracování osobních údajů máte právo vznést námitku. Jde-li o marketingové aktivity, přestaneme Vaše osobní údaje zpracovávat bez dalšího. V ostatních případech tak učiníme, pokud nebudeme mít závažné oprávněné důvody pro to, abychom v takovém zpracování pokračovali.
      • Právo odvolat udělený souhlas se zpracováním osobních údajů

S žádostmi o uplatnění Vašeho práva se na nás můžete kdykoli obracet:

  • e-mailem na adresu info@cash4car.cz
  • písemně na adresu: Car Service Partner s.r.o., Na poříčí 1071/17, 110 00 Praha 1

V případě jakýchkoli dotazů nebo potřeby informací týkajících se ochrany osobních údajů, odvolání souhlasu nebo v případě jakýchkoliv stížností nás prosím kontaktujte výše popsanými způsoby.